torsdag 5. mars 2009

Syklubb

Nok en uke går mot slutten, og jeg er klar for helg! Denne uken har vært slitsom på jobben med lange dager, så jeg har ikke hatt dagslys å ta bilder i. I dag tok jeg en kjapp tur på Søstrene Grene, og der hadde de fått fine boller i glade farger:

Ja, takk, en i hver størrelse. Utrolig billige, fra 10-35 kroner, perfekt! : ) Litt andre kjøkkensaker ble det også.

Jeg får aldri nok boller, men det er visst en annen som mener det begynner å bli nok (i dag påpekte han at bollene nå trenger et eget skap, frekkas!)...

Tulipanene er litt på hell, så det er på tide å finne frem nye løk.

Det har utviklet seg et kreativt-håndarbeids-press her hjemme; samboer og lillebror er hekta på hekling og hekler luer i rasende fart. Foreløpig har mannen laget fire (!!) heklede luer, og lillebror holder på med sin andre.. Ha ha, det var ganske uventet at de skulle kaste seg på heklebølgen! Jeg har heklepause for tiden, men måtte lage meg en liten blomst en kveld (for å være litt med i syklubben).. Det er koselig at guttene har fått opp øynene for hekling, men det går hardt utover garnbeholdningen min.. Jammen godt Nille og Europris har billig garn! :)

I min sist kjøpte kokebok, "Bakt i ovnen", sto en oppskrift på vannbakkels fylt med hjemmelaget vaniljekrem, dyppet i sjokolade.. De ble laget på søndag, og forsvant raskt, utrolig godt! (Om du ikke liker å bake, kan jeg anbefale minivannbakkels som finnes i frysedisken, nam!).
Boken kan også anbefales på det sterkeste, veldig nøyaktig og detaljert beskrivelse av fremgangsmåte.
I går så jeg første del av Leila på landet, og jeg gleder meg til fortsettelsen! Torpet hennes var nydelig, og vår- og sommerlengselen ble forsterket.. Jeg gleder meg til å gå barbeint i gresset, og å ligge på plenen på et vattert teppe med en bunke spennende blader og kaldt drikke.. Kom da sommer!

5 kommentarer:

Minmill sa...

Så synd at jeg gikk glipp av Leila. Så det først nå at du har annonsert hennes tv serie. Søren au. Kanskje de sender reprise på nettet eller noe sånt. Håper det. Jeg har en bakebok av henne som er bare så ufattelig fin. Digger den damen der.

Så herlige ting du har shoppet. Likte godt de bollene. Hvis noen der hjemme mener at du har for mye sånt, så gi dem min adresse, så kan jeg overta..He he.

Hege - BOLIGglede sa...

Hei! Fin og inspirerende blogg du har. Mange gode tips.. Skal en tur på Søstrene Grene i morgen tenker jeg. Må en tur dit i ny og ne..:)

prinsesselinn sa...

åååå.
heldige du som har søstrene grene i nærheten;)
jeg er ellevill når jeg kommer til køben eller stavanger og kan shoppe...
ha en flott helg.

Ninas Drops sa...

Nam nam...
De kakene så gode ut...
Du i går var jeg på TupperWare party... og gikk ene og alene dit av to grunner... hun som hadde det og de deilige kakene hennes... thi-hi... Digger alt som er søtt jeg....

Så fine boller... får aaaldri nok kan du hilse og si...

Og det at gutta hekler synes jeg er sååååå toppp.. Heldig du som har så kreative gutter i hus...

Oki, ha en fin dag og en herlig helg...her blir det heklings...
Dropsi popsi...

Anonym sa...

Heisan!
En heklende mann og lillebror???!! Nå ble jeg super-imponert! Så morsomt å ha noen å hekle sammen med! Nå skal jeg jammen meg høre hva slags reaksjon det blir, når jeg spør mannen min om han vil lære å hekle.
Så heldig du er med "Søstrene Grene" i nærheten! Jeg elsker å vandre i Søstrene Grene-butikker, men jeg må bevege meg et godt stykke for å finne nærmeste.
Bollene du hadde funnet så jo så fine ut. Hadde sikkert hevet meg over de jeg også.Nå jeg med håret fullt av lysningsmiddel, og håper resultatet blir bra. Vil ikke ende med rødskjær og ikke bli platina.
Alltid spennende når en putter en ny lysningsvariant i håret.
Ønsker deg en glad helg!
Klem fra kaspara