søndag 1. mars 2009

Søndagsplaner

Da jeg var yngre, hatet jeg søndager fordi det var så kjedelige dager. Nå er instillingen en litt annen, dagen er faktisk fullt brukbar til masse morsomt!

I morges stripet jeg håret, og mens jeg lot stripene "virke" la jeg meg i sengen og leste et par sider i Isabellas, veldig deilig start på dagen! Hekleriet over skal bli en bolero/vest, men jeg knoter noe inmari og har kastet det fra meg i frustrasjon flere ganger.. Jeg så nemlig en utrolig kul heklet bolero på Gol av små, seks/åttekantede bestemorruter (tror den var fra Fornarina, men har ikke funnet den på nett). Den kostet 1400, så det ble en kort forelskelse, men jeg tenkte jeg kunne lage en selv.. Vi får se hva det blir!
Har kjøpt meg en ny bakebok; Bakt i ovnen. Mye fristende der, og fine bilder. Tror jeg får prøve meg på en oppskrift senere i dag.

Jeg blir så glad av innetulipanene mine! Jeg kjøpte et lass med løk på salg på Plantasjen sent i høst, så de kom seg aldri i jorden før vinteren kom.. De skaper absolutt stemning inne, i kopper og kar!
En overvintret hortensia gjør seg klar til blomstring, hurra!

Har ikke helt bestemt meg for fremtiden til disse lampeskjermene enda, de er jo ikke akkurat diskrete.. : ) I siste Isabellas er det er hjem i knallfarger, skikkelig sprekt!

Denne hortensiaen så helt død ut, men jammen er den ikke klar for vår den også!

Salig blanding av skrot? Den lille løperen på sjenken er fra Gjenbruksbutikken, og den er en ny favoritt. Jeg har aldri vært spesielt glad i oransje, men litt sammen med favoritten rosa er friskt og fint, synes jeg.

Første perlargoniaovervintring gikk helt fint, leste i en bok at vanligste dødsårsak var for mye vann, og det har ikke mine fått akkurat... Jeg har gitt dem en liten slurk en sjelden gang jeg har husket på dem.
Nå snør det litt her igjen, men vi får håpe det ikke blir så mye av det. Det ligger ca 2 meter snø over blomsterbedet mitt ute, så jeg regner med å ha krokus i juni..! : )
Nå skal det leses, bakes, hekles og gåes tur! (forhåpentligvis på Kalvøya, så kan jeg snike meg inn på antikkmarkedet på Kadettangen..)
God søndag!

4 kommentarer:

Rikke - fargesirkelen sa...

Jeg ELSKER søndager. Er ikke mer enn et par år siden jeg syntes de var ubrukelige:P Tullipaner inne er herlig! Love it=)

Minmill sa...

Gurimalla for et herlig innlegg. Koste meg da jeg bladde meg nedover. Deilig med en sånn Søndag....
Tror du har grønne fingre. Sånn som du klarer å få blomstene til å trives, klarer ikke jeg. Har pt. ingen grønne planter. Kjøper en tulipanbunt i ny og ne.
Likte godt de lampeskjermene dine jeg. De kunne jeg godt hatt. He he. Kos deg videre med dine søndagspuslerier. :)
Klem fra Minmill

Mari sa...

For en herlig blogg du har her da :):) Jeg legger deg sporenstreks inn i favorittgjengen :)

Ja, det hjalp veldig å få ut all driiiiten her om dagen..hihi.. :)

Katarina sa...

Kor flott du har det!