lørdag 28. mars 2009

Hipp hurra for helg!

Jeg har to jobber for tiden (heldigvis på samme sted), og rekker derfor ikke knipse bilder i dagslys eller blogge når jeg endelig kommer hjem.. I dag har vi hatt en deilig dag, og endelig er vårværet tilbake!
Påskepyntingen er i gang, med søte egg fra Indiska.

Gul og rosa påske hos meg i år (pluss endel andre farger da..).

En av mine overvintrede hortensiaer i full flor, herlig og vårlig!


Og denne da, en lysrosa pelargonia som har klart seg gjennom vinteren. Jeg er så utålmodig nå, gleder meg til å fylle terrassen mend krukker og potter med herlige sommerblomster.


Tidligere i uken gravde jeg fram plommetreet vi plantet i fjor høst. Det hadde ikke tålt tyngden av snøen og de fleste grenene var brukket. De fikk ble med inn, og har fått små, grønne knopper. Kanskje byr de på blomster om noen uker..?


En liten runde på Søstrene Grenes måtte til i dag; herlige, fargeglade kjøkkenredskaper i melamin, hjertlige kaffeservietter og søte bager (supre til tomflasker, papirgjenvinning mm).


Jeg kjøpte en plastbalje til garn og en plastkurv til påbegynte hekleprosjekter. Enkelt å rydde bort og frem igjen, så nå har jeg ingen unnskyldning for å rote med hekleriene mine!


Bella og jeg har gått lang tur med pappaen min og Sara, hunden til tanten, min i dag. Deilig med sol og bare veier igjen! Nå ligger Bella rett ut, hopp og sprett i flere timer tar på!


Vi er klare for EARTH HOUR i kveld, og skal mørklegge hele huset. Jeg gleder meg til koselig stemning med litt rødvin og masse levende lys!


Telysene ligger klare, å, det blir koselig!


Disse blomstene fikk jeg av mannen på torsdag (han fikk dem da han holdt et foredrag). Blomsterbuketter av denne sorten er egentlig ikke helt min stil, men blomster er jo alltid koselig!
Ha en deilig lørdag, jeg kommer med stemingsrapport fra EARTH HOUR i kveld. : )

3 kommentarer:

Glede sa...

Oi, her var det mange fine farger! Vet ikke om jeg har lagt igjen kommentar hos deg før, men har fulgt bloggen din en stund. Utlodning inne hos meg nå. Ser du liker farger, så kanskje premien vil friste deg? Ha en fin lørdagskveld.

frk.B sa...

Åh, dette var en fargefest!
Hærlig!
God lørdagskveld med stearinlys:)

Kaspara sa...

Så mange glade bilder! Likte så godt påskeeggene fra Indiska. jeg har alltid vært en stor fan av Indiska. Før i tiden da Indiska ikke fantes i Norge, valfartet søsteren min og jeg til Sverige; Gøteborg og Trollhâttan for å gå på nettopp Indiska.
Skulle gjerne vært på Søstrene Grene en tur også, men må reise litt for å finne en. Tydeligvis har de fått inn fine, vårlige ting.
Lyserosa pelargoniaer er så lekkert! Jeg har mange slike ute i hagen om sommeren i krukker.
Nydelig bilde det med den hvite skjenken og hekletøy også.
Ha en fin kveld! Klem fra kaspara