mandag 4. mai 2009

Vårglad

Nå som Blogger ser ut til å samabeide, kan helgen dokumenteres. Jeg gleder meg til neste helg allerede, min starter allerede på torsdag!


Lappeteppet vokser sakte, men sikkert.. Jeg har gitt opp å ha rutene i sirlige rekker, så her er det kaos som gjelder! Loppeduken måtte til pers, og jeg er stadig på jakt etter blå og lilla lapper (et dynetrekk har også gått med i dragsuget, i tillegg til et skjørt og et oppvaskhåndkle).


I helgen laget vi skogsbærsmoothie, og nå kan alt som skal spises pyntes med stemor! Stemoren er spiselig, men det er lurt å vente noen uker etter at man har fått dem hjem fra gartneriet, så får man ikke i seg eventuelle sprøytemidler.

Rosa margeritter gjør meg glad! :)


Å kunne nyte måltidene ute, gjør på en måte alt ekstra godt.


Steiner får man aldri nok av og et hjerte fra Plantasjen. På sommeren pleier jeg å fylle fat med vann til fuglene (de kommer jo aldri, men det er fint å legge blomsterhoder der i hvertfall).

Da jeg kom hjem fra jobb en dag, sto denne på trappen fra mamma. Er ikke hun snill? I morgen fyller hun år, så nå har jeg bakt verdensbeste og kjøpt gaver. I morgen skal vi feire henne her hos oss, håper på solskinn og middag på terrassen. Plutselig ble ryggen bra i ettermiddag, så nå er jeg klar for fest!
Drøm søtt!

3 kommentarer:

Hege - BOLIGglede sa...

Nydelige bilder! Du er så flink. Teppet blir jo bare lekkert:) Skulle gjerne hatt et sånt, men må nok lære meg å sy først..;)
Ha en fin solskinnsdag!

Stina sa...

Jeg er imponert over det fiiine teppet ditt! Har lyst til å lære meg og sy og lage lappeteppe selv. Symaskinen jeg fikk til jul for 1,5 år siden står fortsatt ubrukt...

Er det sånn at du har tre lag; lapper, vatt og bakstykke? Og quilter du lagene sammen eventuelt?

Bella sa...

Tuusen takk for søte kommentarer!

Lappeteppene mine (godt å si det i flertall, har jo laget et fra før, ha ha ha)er overhodet ikke avanserte, så dette er en fint prosjekt for en nybegynner som meg! : )
Jeg kan prøve å lage en enkel beskrivelse av hvordan jeg gjør det, så håper jeg dere setter i gang, det er så utrolig gøy å se på andres kreasjoner!

: ) Bella