mandag 18. mai 2009

Perfekt feiring!

Vi hadde en herlig 17. mai-feiring i strålende sol og med koselig besøk. Jeg håpet så veldig på sol, og frekventerte nettværmeldingene hyppig dagene før.

Vi koste oss på terrassen hele dagen, i stor kontrast til fjorårets snøvær..

Hegg og norske flagg er et fast innslag hos oss, lukter nydelig!


Jeg liker å lage mat, og hadde laget endel tapas: minipaier, spyd med spekemat, foccacia, potetpai, kyllingkjøttboller, chiliscampi, salat og fylte tomater. Vi koste oss lenge med maten, og i dag har vi hatt masse gode rester (ikke på terrassen i dag desverre, men i sofakroken med pledd, litt av et væromslag!).


Etter at gjestene hadde dratt, nøt mannen og jeg den siste solen (og en kald øl) i hver vår stol. For en dag! Jeg assosierer 17. mai med kaldt vær, så dette var en deilig vri.


Bella ønsker velkommen i toppen av trappen, og var over seg av begeistring over alt besøket..


.. men det var litt deilig at de dro også, og nyte stillheten på et pledd..

Nå skal vi få unna litt kakerester; bløtkake med bær og jordbær- og rabarbrapai, mmm! Jammen godt det ikke er 17. mai hver dag!

3 kommentarer:

Jannicke sa...

Mmm,
den tapasen så vidunderlig god ut!!
Flotte bilder!
klem J.

Hege - BOLIGglede sa...

Ja det så kjempegodt ut!! Likte også godt duken du hadde på bordet der... Kjempefin:)

Bella sa...

Tusen takk. Ja, det var godt, men nå begynner jeg å bli litt lei, tapas på 3. dagen..! (har visst en tendens til å lage litt for mye).

Duken er fra Indiska så klart (jepp, er der ofte, hi hi)! : )