søndag 21. juni 2009

Besøk og bruktfunn

Æsj, helgene går altfor fort sammenlignet med resten av uken, men det er da en god del igjen å nyte av denne fine søndagen heldigvis.

I går var jeg på middag hos en tidligere kollega, og vi hadde det kjempe koselig som alltid. Jeg savner henne veldig i hverdagen på jobb, men man får være flink til å holde kontakten.
De holder på med et stort oppussingsprosjekt, og det var gøy å gå på omvisning og se for seg hvordan det kommer til å bli, etter et hundretallsarbeidstimer vel og merke.. Jeg synes hun er heldig som kommer til å ende opp med et så flott hus, men jeg priser meg lykkelig over å slippe å bo midt i oppussingen over flere år.

Jeg hadde med noen sommerlige smågaver og nybakte muffins, og fikk servert nydelig mat. Først fikk jeg kalvecarpaccio og ruccula, deretter skalldyrpasta før jordbær med jordbærsorbet, nam! Vi skravlet og lo i åtte timer, og kunne nok holdt på i åtte til..


Min søte venninne er like glad i blomster som meg, så en spennende orkide måtte bli med.



Disse uskyldige muffinsene ga meg et raseriutbrudd tidligere på dagen, for hvor i h... var tyllen til spruteposen!? Jeg lot det gå utover innholdet i en kjøkkenskuff og kastet det utover kjøkkengulvet, heisann, litt hissig kanskje..? Mannen så på meg med store øyne og ristet på hodet, etter å ha vært nær å bli truffet av en kjevle som kom flyvende.


Ingen god egenskap å ha så temperament, men det går i hvertfall fort over. Og det er jammen godt, hvis ikke hadde det blitt mye å rydde opp!


Jeg var innom gjenbruksbutikken på lørdag, og der fant jeg to supre nattbord som jeg må dra tilbake og se etter på mandag. Jeg fikk rasket med meg en styggfin engelsk tallerken (tror det er greit å bare ha en av denne, 14 kunne muligens bli litt i meste laget), en norsk fløtemugge (hjelp, jeg har visst startet en ny samling!) og et par biter av et dust grønt og rosa blomsterstoff.
Filleryen i bakgrunnen kjøpte jeg på Plantasjen i dag, den var liten og søt og kostet 30 kroner! Jeg ble veldig fascinert av kassen med filleryer, for alle var så ulike og søte.
Ha en fortsatt fin søndag, jeg skal til tannlegen i morgen, og gleder meg til å få det overstått..

4 kommentarer:

BlandetLoft sa...

åh, de muffinsene så jammen god ut! Tusen takk for "gaven" jeg vant. det var så koselig med den ekstra sommerfuglbrosjen :-) Var skikkelig koselig å komme hjem til.
Klem fra BlandetLoft

Stina sa...

Oi, oi de muffinsene så gode ut :-)

Kardemomme sa...

For noen lekre muffins! Og for en nydelig orkide! Er sikker på at venninnen din ble kjempeglad!
Bladet Bolig Liv anbefaler jeg gjerne til hele verden hihi!
Det er rett og slett yndlingsbladet mitt! ha en fin sommerdag videre! klemmer fra Kardemomme :))

Kaspara sa...

Himmel,så fantastisk VAKRE muffins! Nydeligste jeg har sett av den baksten.
Så koselig med skravling i åtte timer og deilig mat! Det kan jeh like.
Herlige sommerlige gaver hadde du med også.
Skrive bok ja, takker for tilliten!!! Det hadde virkelig vært en drøm det; en glad interiørbok med retrostoffer og bruktfunn i skjønn forening. "Hvordan skape et superbillig og personlig hjem?"
eller en ellevill barnebok kanskje.
Her slapper vi av i hagen i dag etter gårsdagen. Skjønt å bare loffe hjemme.
Ha en fin sommerdag!
Klemmer fra Kaspara