tirsdag 28. april 2009

Med rumpa i været

Etter et par timer med hjemmekontor, hadde jeg mitt første møte med fysioterapeut i dag. Den hyggelige damen hadde en kjekk, ung student med seg, og jeg følte ikke akkurat at jeg kunne si nei til at han skulle få være med på timen.
Dermed fikk han sitte på første rad da jeg måtte stå på alle fire og gjøre "sage ved"-øvelsen oppå behandlingsbenken. Great, å stå med rumpa i været foran en stakkars student var litt av en start på dagen!


Dagens meny: kyllingsalat med hjertesalat, paprika, vårløk, fullkornspenne, bønner, ristede peanøtter med skall, koriander og timian, mmm! Gode sommersmaker!



I går og i dag har timene etter jobb blitt tilbrakt i hagen. Jeg har begynt å plante så smått; her står krydderurter og klematisen (som har fått litt isolering i min frykt for plutselig frost).
Plenen er rakt, gjødslet og fylt på med jord her og der (takk for besøket, jordrotter), terrassen er vasket og spylt. Terrassemøblene venter på noen nye lag med hvitmaling, så ingen fare for å gå tom for oppgaver ute med det første.


Bedene er lukt (med rumpa til værs) og har fått et påfyll av jord og kugjødsel. Det er så koselig å se forandringene fra dag til dag, og bli overrasket over ting jeg ikke kan huske å ha plantet.

Nå venter sengen, gleder meg til mer hagearbeid i morgen! : )

2 kommentarer:

Hege - BOLIGglede sa...

Så god den salaten så ut! Må prøve.. Koriander hørtes spennende ut.
Også så flink du er i hagen!

M sa...

Hei, svinset innom deg, ny i bloggeland, tenkte å legge igjen et aldri så lite fotspor....
De blå og hvite koppene du kjøpte....Blue Willow...
er så spesielle synes jeg...
Vet ikke om du allerede vet det, men mønsteret er et kinesisk kjærlighetssagn...
Her er det på engelsk;

The Willow Pattern Story

Once upon a time there lived a very wealthy man who had a beautiful daughter named Hong Shee. Hong Shee fell in love with her father's secretary (or butler, as some would say), a man named Chang. To keep them apart, the man imprisoned his daughter in the palace.

One day she managed to escape and met with her lover. Racing over the bridge, they jumped into a waiting boat and left her father in hot pursuit. The boat foundered in a storm at sea and the couple was drowned. It is said that two love birds appeared immediately thereafter - the spirits of Hong Shee and Chang.

Another retold variation on the legend has Hong Shee's father looking for her after her escape. When he finds the couple in hiding, he sends his army to kill them. Upon their death, the souls of the star-crossed lovers are transformed (or reincarnated) into a pair of immortal lovebirds that live together forever.

Klem fra meg...ps...håper du titter innom meg også!
;)