fredag 24. april 2009

Vakker vår

Jammen er det deilig med vår, men med våren kommer pollen, og den er ikke så deilig..! De siste dagene har jeg derfor vært sløv og trøtt, og har måttet sove middagslur hver dag, rare greier!

Nok om det, i dag er det fredag, og jeg har feiret med litt nytt fra Plantasjen..


Nok en klematis ble med hjem, nummer fem i rekken. Denne tenkte jeg å ha i en krukke på terrassen.


Stemoren liker seg godt, selvom det har vært frost flere netter. De andre blomstene tør jeg ikke ha ute om natten, så de flyttes ut inn for natten.


Dette blomstrende hjertet kan bli fint i bedet mellom roser lavendel, jeg gleder meg!


Diacasia, eller tvillingblomst, er en ny favoritt. Den jeg hadde i fjor blomstret helt til høsten, perfekt!


Helt fra jeg var liten har jeg plukket steiner, og i hagen ligger det steiner både her og der. De to i blomsterpotten fant jeg for et par dager siden, fine, ikke sant..?


Primula er en herlig staude, denne ble plantet ut i fjor etter endt "tjeneste" inne.
Nå skal jeg sige ned i sofaen, og kanskje ta en aldri så liten blund..
Ha en herlig helg, selv planlegger jeg loppistur, visning, klargjøring av terrassen for sommeren og jentekveld, kan det bli bedre??

3 kommentarer:

Prinsesse Elin sa...

Har selv ei lita ei som mener at pollen skulle vært synonymt med fritak for å gå på skole. he he
Ønsker deg en fin fin helg og bruk masse slatvanns dråper i øynene:O)

Brocante sa...

Herlig med vår, men vanskelig hvis man ikke tåler pollen. Kos deg i helgen

Charlotte sa...

Godmorgen! :-)
Det er så hyggeligt at begynde at købe sommerblomster og planlægge sin pyntning udenfor. Det er en dejlig tid!
Klematis er altid så fine!
Min ældste søn tåler ikke pollen, så han er noget medtaget i disse dage.
Jeg ønsker dig en flot søndag!
Hilsen Charlotte i DK.
Du er velkommen ind hos mig:
www.herhosmig.blogspot.com