torsdag 26. februar 2009

Blomstrende torsdag

Morgenene og ettermiddagene er merkbart lysere, utrolig deilig! Er virkelig våren underveis..?!
Her er siste lille rest av voksblomster som min kjære overrasket meg med da jeg var syk for et par uker siden. Jeg liker så godt de små blomstene på "barnålskvister", og mannen har fått med seg at man ikke får tak i disse hele året (så da slo han til med tre buketter på en gang!).

Denne lille vasen ble med hjem fra gjenbruksbutikken i går. Den så ikke så spennende ut på lang avstand, men da jeg tok en nærmere titt så jeg de søte rosene rundt halsen. Den er signert JK under, så kanskje den er laget av en spennende keramiker?

Det spirer i vinduskarmen! Små, lysrosa tulipaner er i ferd med å springe ut, lykke! : )

Denne fine orkideen blomstrer igjen etter en pause på hobby/blomster/roterommet. Jeg har også funnet frem tre pelargoniar og fem hortensiar som har overvintret mellom esker med perler og bunker med stoff... Jeg har problemer med å kvitte meg med avblomstrede planter, så de fleste får en ny sjanse, og innimellom belønner de meg med herlig blomstring!
Ha en fin kveld!

4 kommentarer:

Ninas Drops sa...

Så herlige blomster.
Sniff sniff...
Har visst lagt ut en liten klynge jeg og...
Neste år skal jeg bli flinkere til å overvintre jeg lover...
thi-hi
Drops

Jannicke sa...

Nydelige blomsterbilder :o)

Minmill sa...

så herlig med tulipaner i krukker. Jeg er enig med deg at det er en herlig tid nå, med lysere dager. Her på sørlandet er det så vårlig. I går ettermiddag satt det en mygg på vinduet vårt. Den må ha blitt litt forvirret stakkars.

Anonym sa...

Velkommen hjem! Så du er DEN dronninga i skisporet uten et eneste fall! Imponerende for en som sliter med motorikken i skiløypa.
Flotte bilder fra turen og Bella er jo bare SÅ søt. Likte bildet av henne i sekken ekstra godt.
Mannen min hadde to dachser som barn, men de var korthårede. De langhårede er de aller fineste synes jeg.
Kjedelig med dyr Fretex. Da hadde jeg også blitt skikkelig skuffet.
Så hadde du noen vårlige og vakre bilder i siste innlegg og en koselig vase fra bruktbutikken.
Jeg koser meg med kirsebærkvister nå jeg da, min store favoritt på denne årstiden.
I dag er det strålende sol her, og det har vel sikkert dere også. Vi bor jo ikke så langt fra hverandre. Ha en flott helg!
Klem fra kaspara