lørdag 20. desember 2008

Julemaraton

I år trodde jeg ikke at det skulle bli så stress før jul, men det snudde seg i går; samboeren ble påkjørt bakfra i kø på motorveien, og komfyren har nedlagt veto mot varmluft (heldigvis fungere fortsatt over-og undervarme..), puh! Men; mannen ble ikke skadet, og det er det viktigste! : )
Bakemaratonet fortsetter (uten varmluft); i dag har jeg laget rosa makroner (mine ble ikke så fine som dem på bildet fra kokeboken, men utrolig gode! Jeg har også laget et lass med peanøttcookies, også veldig gode (begge disse også fra kokeboken til M&S, den er super!)



Ellers har jeg også fått laget en kransekake (også første gang, og ikke akkurat et glansbilde, men seig og god), danske jødekaker (oppskrift fra Isabellas), sjokoladeruter & punsjeboller, og nå tror jeg det får være bra for i år, stekeovnen vil jo ikke mer.. :)


Så gjenstår et par gaver, vaske og pynte huset og handle mat.. Og å kjøpe årets juletre selvsagt, kanskje jeg slipper å trimme det med hagesaksen i år..?

Her er oppskriften som ble etterlyst; jeg har laget denne, trykket ut hjerter med hull i midten (med en mindre hjerteform), stekt kakene, og tatt dem ut 5 min før de var ferdige, fylt hullet i midten med knuste drops, stekt de ferdig, og vips; kakene har fått "vindu" av sukkertøy.


Fortsatt god førjul! : )

Ingen kommentarer: