søndag 7. november 2010

På dypt vann

Tusen takk for gratulasjoner og hyggelige kommentarer om halloween-30-års-feiringen! Det var fantastisk gøy. Nå som halloween er overstått har jeg så smått begynt å tenke på jul, jeg gleder meg! Jeg fikk shoppingtur til Newcaste av samboeren, tar gjerne i mot tips om noen har vært der? Europas største shoppingsenter ligger litt utenfor, og vi har allerede planlagt en dag der. Nå er det sparing og listeskriving som gjelder!

I fjor laget jeg et lass julestrømper, og i år har jeg åpent smykkeverkstedet igjen. Jeg har laget smykker i en årrekke, men trappet litt ned til fordel for søm en stund, men nå er jeg i gang igjen. Tidligere solgte jeg smykkene gjennom gallerier, frisørsalonger interiør- og fine klesbutikker i Oslo, Drammen, Beitostølen, Asker og Bærum, men nå satser jeg på en liten Eplabutikk som jeg kan fylle opp med ting fra min beskjedne produksjon. Jeg synes det er litt skummelt å starte Eplabutikk, men det går seg nok til. Du finner meg her om du vil ta en titt: Bella Vintage på Epla.


I går var jeg innom et loppis og flere bruktbutikker på besøk hos tanten min, og jeg endte opp med en stabel bokser, litt stoff, samt kaffeservise og et stettfat, herlig (men hva må ut nå som dette kom inn)?
Og så en fantastisk gave jeg fikk til bursdagen, nemlig en Janome overlock! Hjelpes, jeg har ikke turt å prøve den enda.. Jeg har varmet opp med en dvd som fulgte med, og jeg manner meg opp til å sette i gang. Ganske uvant med to nåler og fire trådsneller og en kniv som skjærer av overflødig stoff? Hmm, kanskje det blir perler i kveld også..


Fortsatt god søndag!

2 kommentarer:

Janne sa...

Hei hei!

Tusen takk, det varmer litt ekstra når noen med skikkelige syferdigheter skryter av nybegynnerprosjektene mine:)
Men så må jeg skryte litt tilbake da, for søtere ørepynt er det lenge siden jeg har sett! Håper egentlig at det er igjen noen til lønningsdag, for jeg har lyst på et par!!!
Faktisk har jeg brukt deler av søndagen jeg også til smykkelaging. Gikk på kurs i høst, så også et nybegynnerprosjekt. Laget et armbånd som mamma skal få til jul, men prøvd meg på ørepynt også, men får ikke til et fint feste (benytter memorywire...)!!! Hmpfr....
Ser jeg har mye å lære!
Gleder meg til du har prøvd symaskinen forresten; grattis med ny!

Klem, Janne

Marianne sa...

Ingen Newcastle-tips her i gården, men skryt for superfine øredobber skal du ha!
Likte VELDIG godt de små, fargerike ringene; de har jeg ikke sett på slike øredobber før.

Lykke til med nye finmaskina! Den hørtes fancy ut :)